Thursday, July 10, 2008

ANWAR AKAN DIBUNUH???

-- a posting in Dato Khir Toyo's blog -

NWAR AKAN DIBUNUH???

Dato Seri,
Perkara ini ada kemungkinan.

Anwar berada dalam kedudukan seperti Saddam Husin. Saddam pernah dikaitkan dengan Rusia kemudian dikaitkan dengan Amerika.Apabila Sadam tidak berguna lagi maka Sadam pun dihapuskan. Akhirnya Iraq jatuh ke tangan Amerika.

Anwar sering dipergunakan oleh orang lain.Mungkin Dr M pernah melihat bakatnya yg boleh digunakan untuk Malaysia. Tetapi Amerika juga mahu menggunakannya. Akhirnya jelas pihak Amerika mendapat kelebihan dalam penggunaan Anwar. Amerika samaada Anwar suka atau tidak suka diperlihatkan oleh Amerika sebagai agen Amerika.

Betul atau tidak Anwar agen Amerika adalah perkara kedua. Yg penting Anwar sentiasa dilihat disokong amerika. Mahu tak mahu jadilah dia seperti agen amerika.

Maka jika malaysia sentuh Anwar maka datanglah amaran dari amerika.Jika amerika hendak 'mengambil' malaysia alasan yg baik ialah anwar mati dibunuh. Sudah tentu bukan amaran lagi tetapi betul-betul malaysia akan kena cekup oleh amerika.

Maknanya Anwar mungkin dibunuh oleh agen amerika sendiri untuk alasan amerika cekup malaysia. Anwar mungkin ingin mempergunakan amerika tetapi amerikalah yg boleh menentukan bagaimana hendak menggunakan Anwar. Jika proses penghapusan Sadam telah membawa kebaikan kepada amerika maka begitulah Anwar yg dikorbankan sudah tentu membawa alasan besar untuk amerika campur tangan di malaysia.

Maka berulanglah sejarah malaysia ditakluk kuasa asing lagi.

wassalam
Yin & Yan

No comments: