Friday, November 14, 2008

lupakan dulu masalah melayu.?? and obama malaysia

lupakan dulu masalah melayu.??

Posting to Red1

yin & yan said...

red1,

Tuan lupakan dulu masalah melayu.

Semua bangsa termasuk cina ,india dll di malaysia dan di sebahagian dunia luar malaysia sekarang hidup atas deen yang sama. Makan minum yg sama - KFC, McD, Char Kue Tiau, Teh tarik, nasi lemak, sambal belacan, roti canai, tosai, tom yam, rojak dll.nonton yg sama di ASTRO, CNN, TV3 dll. Sembahyang, haji dan judi di masjid stadium bola 24 jam secara yg sama.
Perut pun sama besar, hospital pun makin sama2 banyak yg masuk - cuma setengah suka hospital kerajaan dan yg lain di hospital swasta. Penyakit pun sama jenis. Apa tidaknya makan benda yang sama, cara hidup dan kerja sama-sama tak keluar peluh sambil makan ayam gila yg makan ayam sisa dan lembu yg makan lembu sisa. Gila pula jadi pekerja atau pelajar yg gila A yg mak pak dan tok pun suruh mereka gila A dan homework.Semua gila depan PC atau laptop. Asyik blog n blog.

Di samping itu kaum cina di tanah besar cina terpaksa beranak 1 saje. Di malaysia secara sukarela anak cina semakin kurang dari 10 hingga 1 atau 2 sekeluarga kerana tak percaya rezeki dari Tuhan. Rezeki dari kilang dan syarikat kata mereka. Kaum lain pun semakin ikut kaum cina menghapuskan bilangan kaum sendiri atas agama kapitalisme (state capitalsm dan private capitalism pun sama)

celah-celah kaum manusia yg semakin buncit perut dan sukarela bunuh kaumnya seperti juga orang orang gila di palastin, iraq, pakistan dan ceylon letup diri dan orang lain,
red1 nak suruh kita fikir masalah siapa tuan rumah?

kalau tuan rumah dan yg menumpang dah 'bunuh diri' siapa yang tinggal?

yy

November 12, 2008 9:07 PM

Delete
Blogger yin & yan said...

Red1, saya petik dari
http://memobelakang.blogspot.com
Zabidi hj Saidi

tentang pelbagai melayu yg cina, siam, turki, india dll yg pernah jadi Tuan Besar PM di malaysia.
..yg berkaitan dengan blog tuan..
(anak tuan pun boleh jadi tuan Obama Oon)


Rabu, November 12, 2008
MUSA ADALAH OBAMA MALAYSIA


Obama berdarah campuran. Dia bukan berdarah negro tulen. Oleh itu tidak hairanlah dia dapat sokongan dari orang kulit putih untuk menjadi Presiden Amerika Syarikat kerana emaknya orang kulit putih. Oleh itu saudara mara emaknya yang berkulit putih sudah tentu mahu melihat Obama berada di puncak kuasa.


Oleh itu bila Ong Tee Keat menunggu rakyat Malaysia matang macam rakyat Amerika Syarikat yang boleh menerima Obama sebagai Presiden, saya rasa ia adalah satu tanggapan yang salah. Di Malaysia sudah ramai bukan Melayu tulen yang jadi Perdana Menteri.


Tunku Abdul Rahman yang jadi perdana menteri dari tahun 1957-1990 adalah darah campuran Melayu dan Siam. Orang Siam boleh claim bahawa keturunannya sudah jadi PM Malaysia. Dr. Mahathir Mohamad juga bukan Melayu tulen. Dia ada darah campuran India. Orang India boleh claim orang India sudah jadi PM Malaysia.Pak Lah juga darah campuran Arab. Orang Arab boleh dakwa bahawa orang Arab jadi PM Malaysia.


Malah jika Ong Tee Keat mahu lihat orang Cina pernah jadi orang penting di negara ini,orang Cina pernah dapatnya dulu. Musa Hitam berdarah Cina. Ayah Melayu, emak Cina. Musa adalah Obama jika itu yang dimaksudkan dengan Obama Ong Tee Keat. Tapi dia tak sabar. Jika tidak hari ini dia jadi PM Malaysia jika dia sabar menunggu giliran selama 23 tahun di bawah Dr. Mahathir Mohamad.Oleh itu isu Obama ini tidak perlu digembar-gemburkan oleh Ong Tee Keat.

November 12, 2008 9:17 PM

No comments: